SănătateUtil

10 fructe și legume de toamnă care întăresc imunitatea, dar trebuie să ştim cum să le consumăm corect

Foto simbol. Sursa: NutriPharm

 

Sistemul imunitar poate fi întărit cu ajutorul unor alimente de sezon. Iată 10 fructe și legume de toamnă care te ajută să îți întărești imunitatea:

Strugurii conțin unul dintre cei mai eficace antioxidanți recunoscuți la momentul actual, flavoi-dele. Aceste fructe conțin, de asemenea, potasiu, având o valoare energetică importantă.

Prunele. Fructele şi legumele mov conţin printre cei mai mulţi antioxidanţi. Prunele, aşadar, ar trebui consumate cât mai des în sezonul de toamnă, pentru că te feresc de o mulţime de boli, inclusiv cancer, afecțiuni ale inimii, diabet sau anemie.

Gutuile întăresc imunitatea, grație vitaminelor și mineralelor din conținutul lor. În plus, au efect decongestionant pentru ficat, fiind un stimulent al funcțiilor nervoase.

Mărul are efect depurativ pentru sânge (scade colesterolul) și acționează ca un tonic pentru nervi și mușchi, prevenind instalarea infecțiilor intestinale, bronșice și reumatismale.

Perele – dulci, zemoase și gustoase, sunt bogate în vitamine și săruri minerale, reprezentând o sursă importantă de antioxidanți. Întăresc imunitatea, ameliorând febra și durerile de gât.

 

Dovleacul protejează organismul de răceală, întăreşte sistemul imunitar și are grijă de sănătatea inimii. Conţine nutrienţi importanţi: calciu, potasiu, seleniu, fier, mangan, fibre şi caroten. De asemenea, vitaminele A, B1, B3, B6, C, E și acid folic.

Ardeii ocupă primul loc în topul legumelor cu un conținut ridicat de vitamina C. Pentru a-ți întări imunitatea pe timpul toamnei este suficient să mănânci zilnic un ardei gras proaspăt.

Nucile asigură un aport de grăsimi nesaturate, minerale, vitamina E, sulf și arginină, menținând organismul sănătos.

Ciupercile sunt unele dintre cele mai bune pentru întărirea sistemului imunitar. Ele ajută la maturizarea celulelor albe din sânge și le ajută să acționeze mai eficient împotriva bolilor.

Morcovii sunt foarte eficienți în lupta cu gripa și răceala. Aceste legume sunt pline de beta-caroten, o substanță care poate fi luată de organism în urma consumului de morcovi cruzi.

Cantităţile ideale de fructe şi legume care trebuie consumate zilnic. Cum le introducem în meniu

Toţi ştim că într-o alimentaţie corectă trebuie să consumăm cinci porţii de legume şi fructe zilnic. Ce înseamnă asta?

400 de grame de vegetale zilnic – iată ceea ce vă cere organismul şi rareori primeşte.

Rădăcinoasele (sfecla, morcovii, napul, ţelina ş.a.), frunzele verzi de salată, cartofii, ciupercile şi fructele sunt alimentele vii care vă cresc speranţa de viaţă. Să vedem cum le combinăm în meniul zilnic.

Dr. Andreea Dragomirescu, medică apifitoterapeută: “În principiu, ar fi bine să consumăm mai multe legume decât fructe, pentru că fructele totuşi au un conţinut mai ridicat de zaharuri”.

Două porţii de fructe pe zi sunt suficiente. Se consumă doar între mesele principale. O porţie înseamnă un fruct de dimensiunea unui măr mare. E de preferat să mâncaţi un fruct la ora 10:00 şi încă unul la ora 16:00.

Cât despre cele trei mese principale, dr. Andreea Dragomirescu indică: “Atunci când consumăm produse de origine animală, e bine ca întotdeauna acestea să fie însoţite de o porţie de legume corespunzătoare, pentru completare, pentru aportul de fibre”.

Aşadar, lângă o friptură consumaţi o salată din rădăcinoase, cu cel puţin trei vegetale. O salată de frunze, indiferent de tip, se face într-o farfurie mare de supă. Dacă dimineaţa consumaţi brânzeturi, spre exemplu, combinaţi-le cu orice legumă, dar să fie echivalentul a doi morcovi. La cină sunt indicate ciorbele de legume sau supele cremă din legume şi ciuperci. La o porţie puneţi 200 de grame de vegetale. Această cantitate vă asigură necesarul zilnic de fibre.

Ideal este să consumaţi zilnic 400 de grame de vegetale. Iată un exemplu de meniu corect, mult mai uşor de urmat. Prof. dr. Mircea Diculescu, şef secţie gastroenterologie: “Mâncăm de exemplu dimineaţa nişte cerele cu lapte sau cu iaurt, la vremea orei 10 mâncăm un fruct, la prânz o supă de legume şi în loc de friptură cu cartofi prăjiţi mâncăm cu o salată. După amiază mâncăm un alt fruct şi seara o mâncare de legume cu un iaurt şi înseamnă că avem o alimentaţie echilibrata”.

În fiecare zi consumaţi vegetale fierte sau preparate la aburi, în procent de 30%. Restul cantităţii ideale se constituie din vegetale proaspete şi din murături în sare (nu în oţet).

Taguri
Arată mai mult

Ziarul Cuvântul

La început era Cuvântul și Cuvântul era la Dumnezeu și Dumnezeu era Cuvântul.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Close