Politic

Consiliul de Presă: antrenarea în campanii de discreditare compromite atât reputația jurnaliștilor, cât și încrederea publicului

Consiliul de Presă din Republica Moldova a făcut apel către toți jurnaliștii să se abțină de la implicarea în reglările de conturi dintre politicieni sau oameni de afaceri prin intermediul materialelor jurnalistice.

Consiliul de Presă din Republica Moldova ia act cu îngrijorare de intensificarea, în ultimul an, a diferitelor campanii de discreditare și stigmatizare a unor persoane sau grupuri, în care sunt antrenate o parte din instituțiile mass-media, se spune în apel.

Auzim practic în fiecare zi etichete de felul „mafiot”, „ucigaș”, „rider”, „oligarh” etc., pe care jurnaliștii le aplică fără să existe decizii definitive ale instanțelor de judecată. Etichetarea și stigmatizarea sunt practici contrare Codului deontologic al jurnalistului și normelor jurnalismului de calitate, iar catalogarea cuiva drept „criminal”, „infractor”, „ucigaș” este pasibilă și de răspundere legală.

Folosirea pe larg a etichete-lor este confirmată de rapoartele de monitorizare a presei, dar și de cazurile care au fost ori sunt în proces de examina-re la Consiliul de Presă.

De asemenea, urmărim implicarea unor jurnaliști în realizarea seriilor de materiale care au drept scop denigrarea unor persoane, uneori prin provocarea la reacții neadecvate, și nu aflarea adevărului pentru o bună informare a publicului. În unele cazuri, cu scopul de a compromite imaginea adversarilor politici ai patronilor de presă, sunt preluate de pe bloguri ori resurse anonime și dubioase articole bazate pe falsuri sau pe informații parțial adevărate, materiale nedocumentate, bazate pe presupuneri sau pe opinii exprimate unilateral. Unii manageri de presă acceptă ca resursele mediatice pe care le administrează să devină platforme pentru campanii de denigrare.

Consiliul de Presă reamintește că rolul jurnalistului este să informeze corect, echidistant și operativ societatea despre chestiunile de interes public și să monitorizeze activitatea guvernării. Antrenarea în orice fel de campanii de discreditare compromite atât reputația jurnaliștilor, cât și încrederea publicului în mass-media.

Consiliul de Presă face apel către toți jurnaliștii să se abțină de la implicarea în reglările de conturi dintre politicieni sau oameni de afaceri prin intermediul materialelor jurnalistice și reamintește că au dreptul să refuze sarcinile redacționale care contravin propriilor convingeri sau normelor jurnalismului etic.

 

 

 

 

Source: cuvintul.md

Arată mai mult

Vrei să devii membru al echipei săptămânalului CUVÂNTUL? Alege să ne susții cu doar 4 euro.

Stimate cititor! Îți vom fi recunoscători dacă, alegând una din cele trei variante de contribuție, vei susține CUVÂNTUL în misiunea nobilă de informare și schimbare în societate. Vezi pagina de abonare

Abonamente CUVÂNTUL
ContribuitorFanPatron
€4€7€12
Prieten fidel al săptămânalului CUVÂNTUL, pentru cititorii din diaspora:

Abonezi cel puțin 5 persoane (juridice sau fizice) din raioanele Rezina, Orhei, Șoldănești și Telenești, or. Chișinău (școli, biblioteci, biserici, case de copii, ONG-uri, părinți, bunici, rude, profesori etc., etc.) la varianta print a săptămânalului CUVÂNTUL pentru o perioadă de 6 și mai multe luni (un abonament lunar costă 16 lei) și câștigi un set de cărți marca CUVÂNTUL și dreptul la un reportaj foto/video în ziar și / sau pe site-ul cuvintul.md despre viața și activitatea ta sau viața și activitatea unei persoane pe care o consideri demnă de a fi făcută publică. Notă: cadourile pot fi ridicate personal sau redirecționate unei persoane /familii/ instituții la dorința Dumneavoastră.

Ziarul Cuvântul

La început era Cuvântul și Cuvântul era la Dumnezeu și Dumnezeu era Cuvântul.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker