Sesizează o problemăSocial

Tronsonul de drum Chiştelniţa-Trifeşti va fi reabilitat

Tronsonul de drum Chiştelniţa-Trifeşti va fi reabilitat

Trei sectoare de drum local cu lungimea totală de 36,5 km din cadrul Coridorului 10, care tranzitează localitățile Chiștelnița şi Scorțeni din raionul Telenești, Meșeni, Ignăței, Peciște, Pripiceni-Răzeși, Pripiceni-Curchi şi Trifești din raionul Rezina vor fi reabilitate.

În acest sens, Agenția de Stat a Drumurilor (ASD) a semnat contractele de executare a lucrărilor cu antreprenorul, relatează Serviciul informare și comunicare cu mass-media a Ministerului Economiei și Infrastructurii.

Conform prevederilor contractuale, structura rutieră va fi reparată pe toată lungimea coridorului prin ranforsarea straturilor de bază şi aplicarea îmbrăcămintei rutiere noi.

Siguranța rutieră urmează a fi îmbunătățită prin amenajarea intersecțiilor, aplicarea indicatoarelor rutiere, parapetelor metalice, stâlpilor de ghidare, dar și a marcajului rutier. Contractul este parte a Proiectului „Îmbunătățirea Drumurilor Locale”, iar pentru realizarea acestuia Banca Mondială a acordat Guvernului Republicii Moldova un suport financiar.

Licitația pentru reabilitarea acestor segmente de drum a fost deschisă pe 8 mai c. În rezultatul evaluării ofertelor depuse, compania ANT INSAAT MADEN SANAYI A.S. din Turcia a fost aleasă pentru a reabilita aceste trei sectoare. Valoarea totală a contractelor este de 364.108.262,72 lei.

Din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor, timpul planificat pentru finalizarea acestora este de 18 luni, plus 12 luni pentru perioada de notificare a defecțiunilor (perioada de garanție).

Potrivit Ministerului Economiei și Infrastructurii, acest proiect are o importanță majoră, scopul principal fiind asigurarea accesului către centrele de educație, sănătate și comerț a cetățenilor din zona respectivă, precum și îmbunătățirea drumurilor din localități.

După cum ne-a relatat Constantin Ciobanu, primarul de Chiștelnița, în zilele următoare firma respectivă urmează să stabilească unde se va afla tehnica și sediul, fabrica de asfalt, să angajeze personal specializat.

”Am fi bucuroși ca lucrările să înceapă cât mai curând. Să vedem cât de operativ vor reacționa constructorii de drumuri. În zilele următoare noi, primarii localităților din zona respectivă, urmează să ne întâlnim cu patronii firmei respective.

Avem nevoie de un asemenea traseu, care scurtează de două ori distanțele spre Rezina și Soldănești. Acum traseul asfaltat spre Rezina trece fie prin Orhei, fie prin Rogojeni și constituie circa 70-80 km”,- ne-a spus primarul de Chiștelnița.

Coridorul 10 începe de la intersecția cu drumul național R20 Orhei – Rezina – Râbnița până la intersecția cu drumul R14 R6 – Codrul Nou – Soroca – Unguri – frontiera cu Ucraina, acesta asigurând conectarea la 2 trasee naționale și legătura dintre Centrul și partea de Est a țării.

Reporter “C”

Taguri
Arată mai mult

Ziarul Cuvântul

La început era Cuvântul și Cuvântul era la Dumnezeu și Dumnezeu era Cuvântul.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Close