Politic

 Cum Publika TV manipulează opinia publică Condamnăm orice acțiune de intimidare a jurnaliștilor

Şase ONG-uri ai emis două declaraţii în care îşi exprimă îngrijorarea în legătură cu incidentele tot mai frecvente care au loc între protestatari și reprezentanții mass-media, dar şi lipsa de obiectivitate a unor instituţii de presă.

 

Astfel, potrivit unor materiale video publicate de posturile care aparțin sau au aparținut până nu demult politicianului Vlad Plahotniuc, o echipă de la Publika TV a fost agresată duminică, 11 iunie, 2017, la protestul din Piața Marii Adunări Naționale.  În timp ce jurnaliştii filmau evenimentul din piață, manifestanţii împotriva schimbării sistemului de vot au scandat „Rușine!”, „Publika la gunoi!”, “Minciunoşilor”, iar o persoană în etate a lovit peste camera de luat vederi a operatorului.

ONG-urile de media condamnă astfel de acțiuni și reamintesc că Legea presei permite reprezentanților mass-media, în scopul exercitării atribuţiilor profesionale, să obţină şi să difuzeze informaţii;  să facă imprimări audiovizuale, să filmeze şi să fotog-rafieze. La rândul său, statul garantează apărarea onoarei şi demnităţii jurnalistului, îi ocroteşte sănătatea, viaţa şi bunurile.

Potrivit Codului Penal, împiedicarea intenţionată a activităţii mass-media sau a jurnalistului, precum şi intimidarea mass-media sau a jurnalistului pentru critică sunt considerate fapte socialmente periculoase și pedepsite în conformitate cu prevederile acestui cod.

Totodată, organizațiile de media își exprimă regretul față de lipsa de obiectivitate a postului Publika TV în cazul declarației directorului Asociației Presei Independente (API), Petru Macovei, cu privire la comportamentul manifestanților față de echipa Publika TV în timpul protestului de duminică, 11 iunie, 2017,  pe care i-au solicitat-o jurnaliștii Canal 2.

Postul Publika TV a interpretat declarațiile directorului API în mod eronat, afirmând că „Directorul API, Petru Macovei, justifică agresiunile manifestanţilor faţă de echipa Publika TV”.

Semnatarii declaraţiei dezaprobă manipularea informațională la care a recurs postul de televiziune Publika TV, multiplicată ulterior de posturile Canal 2, Canal 3 și Prime, prin care a fost scoasă din context și interpretată subiectiv afirmația lui Petru Macovei referitor la motivele nemulțumirii protestatarilor față de prezența echipei Publika TV, ignorându-se în același timp prima parte a declarației, în care se condamnau fără echivoc orice fel de violență, fizică sau verbală în raport cu jurnaliştii.

Autorii declaraţiei consideră inadmisibilă utilizarea în știri a limbajului ambiguu, din care rezultă insinuarea că ONG-urile de media ar fi organizatorii protestelor de duminică și asimilarea acestora noțiunii de „grupări politice”,  într-o acțiune ce poate fi catalogată drept campanie de discreditare și denigrare, inclusiv prin sublinierea că directorul API ar fi „plătit de donatori străini”. Atenționăm că asemenea practici nu sunt acceptabile și contravin normelor jurnalismului etic și profesionist.

Semnatarii declaraţiei, Centrul pentru Jurnalism Independent, Asociația Presei Independente, Asociația Presei Electronice, Centrul „Acces-Info”, Comitetul pentru Libertatea Presei, Centrul de Investigații Jurnalistice se declară în egală măsură surprinși de reacția selectivă a autorităților pe marginea acestui caz, lipsa de reacție de care au dat dovadă în alte cazuri şi cer ca pe cazul dat să se expună Consiliul de Presă .

 

Cu un clic în partea de sus dreapta a acestei pagini intră pe pagina de facebook a CUVÂNTUL-ui şi spune-ţi opinia, pune întrebări, dialoghează, distribuie să vadă şi prietenii tăi.

 

 

Source: cuvintul.md

Arată mai mult

Vrei să devii membru al echipei săptămânalului CUVÂNTUL? Alege să ne susții cu doar 4 euro.

Stimate cititor! Îți vom fi recunoscători dacă, alegând una din cele trei variante de contribuție, vei susține CUVÂNTUL în misiunea nobilă de informare și schimbare în societate. Vezi pagina de abonare

Abonamente CUVÂNTUL
ContribuitorFanPatron
€4€7€12
Prieten fidel al săptămânalului CUVÂNTUL, pentru cititorii din diaspora:

Abonezi cel puțin 5 persoane (juridice sau fizice) din raioanele Rezina, Orhei, Șoldănești și Telenești, or. Chișinău (școli, biblioteci, biserici, case de copii, ONG-uri, părinți, bunici, rude, profesori etc., etc.) la varianta print a săptămânalului CUVÂNTUL pentru o perioadă de 6 și mai multe luni (un abonament lunar costă 16 lei) și câștigi un set de cărți marca CUVÂNTUL și dreptul la un reportaj foto/video în ziar și / sau pe site-ul cuvintul.md despre viața și activitatea ta sau viața și activitatea unei persoane pe care o consideri demnă de a fi făcută publică. Notă: cadourile pot fi ridicate personal sau redirecționate unei persoane /familii/ instituții la dorința Dumneavoastră.

Ziarul Cuvântul

La început era Cuvântul și Cuvântul era la Dumnezeu și Dumnezeu era Cuvântul.

Articole similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker