Un miliard de lei alocaţi de Guvern în prag de iarnă pentru reparaţia drumurilor în anul 2016

Pe 26 octombrie c. la câteva zile până la alegerile prezidenţiale şi când o parte din ţară deja era acoperită cu prima zăpadă, Cabinetul de Miniștri a aprobat Programul privind repartizarea Fondului Rutier pentru anul 2016. În comunicatul difuzat cu această ocazie şi întitulat „Guvernul a alocat un miliard de lei pentru acoperirea cheltuielilor de reparaţie şi întreţinere a drumurilor în anul 2016” se menţionează că documentul a fost elaborat în conformitate cu Legea bugetului de stat pentru anul în curs şi prevede alocarea a unui miliard de lei pentru finanţarea lucrărilor de reparaţie a drumurilor efectuate în acest an şi finalizarea celor aflate în curs de derulare.

Cea mai mare parte din sumă – 755,7 milioane de lei, este direcţionată pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi reparație a drumurilor publice naţionale şi locale, o altă parte din bani fiind destinaţi pentru acoperirea cheltuielilor privitor la executarea construcţiilor inginereşti, lucrărilor de pro-iectare, evaluare a drumurilor şi procurare a terenurilor în vederea extinderii drumurilor naţionale în cadrul reabilitării acestora.

În comunicat se mai precizează că pentru întreţinerea curentă a drumurilor sunt direcţionaţi 96 milioane de lei, iar pentru îngrijirea traseelor pe timp de iarnă – 60 de milioane. Alţi 229,6 milioane de lei sunt destinaţi pentru stingerea datoriilor pentru lucrările de construcţie şi reparaţie a drumurilor efectuate în 2015.

Solicitat de redacţia săptămânalului CUVÂNTUL să comenteze comunicatul Guvernului, expertul Veaceslav Negruţă a remarcat: “Titlul este unul manipulatoriu, cu evidentă tentă electorală. De fapt, suma a fost alocată încă la adoptarea Legii Bugetului de Stat pentru a. 2016, iar acum guvernul doar a repartizat mijloacele fondului rutier pe categorii de cheltuieli.

În linii mari, o bună parte din lucrări deja a fost realizată pe parcursul anului, doar că poate din lipsa mijloacelor bugetare, n-au fost finanţate. O altă parte semnificativă sunt datorii admise din anul trecut. Evident este că lucrări noi în limita acestui buget subţiat al Fondului Rutier practic nu vor fi contractate.

Este adevărat că sumele aprobate sunt sub nivelul stabilit în strategiile naţionale care vizează domeniul drumurilor. Este o situaţie când mai mulţi parteneri de dezvoltare ar avea motiv să blocheze anumite finanţări pe proiecte negociate sau în derulare. De fapt e în stilul acestei guvernări de a arunca titluri de miliarde, care în realitate au efect strict electoral şi de fumigenă, în încercarea de a ascunde problemele crescânde în domeniul finanţelor publice”, a conchis Veaceslav Negruţă.

Foto de pe pagina de facebook Rezina – fapte şi dezbateri

  Această rubrică este realizată cu suportul financiar al Ambasadei Finlandei la Bucureşti. Responsabilitatea pentru conţinutul materialelor publica-te aparţine autorului şi nu neapărat  reflectă poziţia Ambasadei.

 

Tudor Iaşcenco

 

Source: cuvintul.md

Distribuie

Lasă un răspuns