Proaspăt, congelat sau la conservă?

Poză simbol ziarulnational.md

Sunt o cititoare din satul Alcedar, raionul Şoldăneşti. Mă numesc Elena. De când mă ţin minte am făcut conserve: salate, murături, dulceţuri, carne prăjită. Acum vecinele mai tinere îmi spun: te chinui degeaba, toate vitaminele se distrug. De banii ăştea mai bine ţi-i cumpăra câte puţine legume, fructe proaspete ori îngheţate şi mai mult folos a fi.

Parcă aş zice că au dreptate – deschizi un borcan de conserve, mănânci puţin din el şi restul se strică, arunci. Mai ales că eu tot trebuie să le cumpăr ca să le pun în borcane. Dar tot mi-i frică să le urmez sfatul.

Pentru cititoarele şi cititorii care stau la gânduri ca şi doamna Elena, am ales articolul de mai jos, care vă poate ajuta să faceţi o alegere. 

 

Beneficiile fructelor și legumelor le transformă în alimente ideale în cadrul oricărui meniu, dar trebuie să alegi produsul consumat în funcție de vitaminele și caloriile pe care le vei obține.

Pentru a face alegerea potrivită este esențial să știi care sunt diferențele dintre variantele disponibile la magazin, astfel încât să fii sigur că îți fortifici organismul și reduci riscul de îmbolnăviri.

 

Varianta proaspătă

Când mergi la magazin și vrei să cumperi fructe și legume cel mai adesea mergi direct la raionul de produse proaspete? Este o alegere instinctivă, iar varietatea de culori și arome cu siguranță te va atrage şi îţi va  reaminti faptul că sunt surse importante de antioxidanți. În urma studiilor realizate s-a constatat că familiile care au fructe și legume proaspete acasă consumă salate și fructe la desert cinci zile din șapte.

Deci, dacă nu erai sigur/ă ce trebuie să cumperi, este bine să ai tot timpul la îndemână varietățile care sunt pe placul tău şi al membrilor familiei și te ajută să pregătești rețete rapide și delicioase.

Iată ce strategii poți utiliza pentru a nu irosi fructele și legumele proaspete:

– cumpără-le cu 1-2 zile înainte de a avea nevoie de ele;

– mergi la piață în loc de supermarket pentru a cumpăra produse de sezon, fără conservanți sau pesticide;

– păstrează-le în cămară sau la frigider, în funcție de sortiment;

– spală-le cu atenție înainte de a le mânca, iar dacă nu este un sortiment organic nu consuma coaja.

 

Varianta la conservă

Roșiile, porumbul, piersicile și multe alte fructe sau legume se găsesc și în această variantă. De multe ori alimentele la conservă sunt eliminate din cadrul dietelor. Este adevărat că se folosește mai multă sare pentru a menține textura și aroma legumelor, iar în cazul fructelor siropurile conțin foarte mult zahăr și calorii.

Cu toate acestea, alimentele la conservă pot fi utilizate o perioadă îndelungată, până la cinci ani, și au un preț mai redus. În plus, fructele și legumele conservate sunt culese exact când se coc, astfel încât au un conținut important de nutrienți.

Deși procesul de prelucrare căruia sunt supuse necesită folosirea focului, astfel fiind redus conținutul de vitamine solubile în apă (vitamina C și complexul de vitamine B) pierderea de nutrienți nu este semnificativă.

Iată ce strategii trebuie să utilizezi când cumperi fructe sau legume la conservă:

– dacă suferi de hipertensiune arterială alege numai conservele care evidențiază că au un conținut redus de sodiu;

– clătește legumele când le scoți din conservă. Vei reuși să elimini până la 40% din sare;

– evită fructele conservate în sirop și alege-le pe cele în suc propriu sau în apă.

 

Varianta congelată

Fructele și legumele congelate se aseamănă cu cele de la conservă pentru că au un preț mai redus și au fost culese la momentul optim, când erau coapte.

În cadrul procesului de congelare există și o etapă în care fructele și legumele sunt introduse în apă fierbinte, iar ulterior în apă cu gheață, ceea ce poate provoca pierderea unor nutrienți precum vitamina C și complexul de vitamine B.

Produsele congelate pot fi utilizate o perioadă mai scurtă decât cele de la conservă. Legumele congelate pot fi consumate în maximum opt luni, iar fructele congelate în 12 luni.

Sursa: eva.ro

 

 

 

 

Distribuie

Lasă un răspuns