Prima expediţie de automobile electrice a tranzitat şi regiunea Orhei

Maratonul a pornit din Piaţa Marii Adunări Naţionale.

În cadrul primei expediţii de automobile electrice, săptămâna trecută, 9 automobile de diferite mărci şi modele, dar cu propulsie 100% electrică, au parcurs timp de 5 zile o distanță totală de cca 1.000 km fiecare.

Potrivit http://md.one.un.org, scopul maratonului a fost de a promova mobilitatea prietenoasă mediului, de a demonstra capacitatea automobilelor electrice și de a prezenta realizările din sectorul transportului electric în R. Moldova. Parte a flotei expediţiei a fost şi automobilul electric al Proiectului Oraşe Verzi Durabile, finanţat de Facilitatea Globală de Mediu (GEF) şi implementat de PNUD Moldova, în parteneriat cu Primăria mun. Chişinău.

Traseul maratonului a inclus oraşe precum Chişinău, Orhei, Rezina, Şoldăneşti, Floreşti, Bălţi, Călăraşi, Lăpuşna, Hânceşti, Cimişlia, Comrat, Căuşeni şi Anenii Noi.

După cum notează în jurnalul său de bord participanta la expediţie Adelina Iucal, prin regiunea Orhei maratonul a trecut în ziua a doua, care a fost cu provocări. „Unele mașini își încărcau bateria pe jumătate, stația electrică la care se planificase a face plinul de energie se defectase din cauza unui fulger. A trebuit să schimbăm itinerarul unor mașini cu autonomie mai mare, care au plecat să își încarce bateria la alte stații mai îndepărtate. Este evidentă necesitatea instalării de stații electrice pe traseele naționale. Cu o singură mașină electrică te descurci ușor. Un alai de 9 automobile pur electrice cere infrastructură dezvoltată…

Peisaje extraordinar de frumoase are Moldova. La Rezina, în timp ce luam prânzul, mașinile și-au încărcat bateriile. Următoarea destinație a fost Florești. Am ales drumul cel mai aventuros, lung și frumos spre Bălți. La 19:00 am ajuns la destinație. Mașinile stau parcate în curtea hotelului, încărcându-se la prize simple. A fost o zi plină cu fotografii și filmări, cu drumuri noi, cu opriri puține, dar mai lungi, cu o oboseală ușoară pe final de zi…”

Organizatorii expediţiei şi-au dorit să reflecte în coloana de automobile întreg spectrul actual de automobile electrice disponibile pe piaţa din R. Moldova. La sfârşitul maratonului proprietarii de maşini electrice au spus că întreţinerea îi costă mult mai puţin decât în cazul automobilelor alimentate cu benzină sau motorină. “Dacă până acum cheltuielile mele pentru întreţinerea unui automobil cu ardere internă erau lunar de 4,5 – 5 mii de lei, acum ele se reduc la sub o mie de lei”, a declarat Maxim Abduşa, participant la expediţie.

Reporter “C”

Distribuie

Lasă un răspuns