Milioane de lei pentru publicitate adunate din donaţii generoase

Comisia Electorală Centrală a publicat rapoartele financiare ale formaţiunilor politice implicate în electorala2019. Potrivit acestora, în săptămâna a patra de campanie electorală concurenţii electorali au acumulat venituri şi au cheltuit pentru servicii şi publicitate de la zeci de mii până la milioane de lei.

Partidul Democrat, de exemplu, a adunat în această săptămână de la persoane fizice şi a cheltuit pentru diverse servicii şi publicitate peste 6,8 milioane de lei, Partidul Șor – peste 3,9 milioane de lei. Cele mai mici cheltuieli la aceste capitole le-au avut PCRM – 68 000 de lei și Blocul ACUM – 142 000 de lei. Antimafie n-a cheltuit niciun leu.

Conform listei publicate de CEC, suma de 6,8 mln de lei de care a beneficiat PDM a fost formată din donaţiile a 309 susţinători ai formaţiunii, printre care sunt primari, şefi de instituţii şi unităţi economice, fincţionari, angajaţi de rând. În listă nu sunt nominalizate localităţile în care activează donatorii, dar numele multora coincid cu cele ale unor primari, agenţi economici şi funcţionari, şefi de instituţii din raioanele Teleneşti, Rezina, Şoldăneşti şi Orhei. Respectivii, mulţi dintre care se plâng că sunt remuneraţi foarte modest, conform Raportului financiar al PDM către CEC, au ajutat PDM să-şi facă campania electorală cu sume ce variază între 10000 şi 70000 lei, acumulate exclusiv din salarii şi transmise partidului în numerar.

Reporter ”C”

 

 

Distribuie

Lasă un răspuns