Satul Ciorna - un sat batut de soarta si de autoritati

  • 4 August 2017, 17:09
  • Vizualizări: 1649
Satul Ciorna - un sat batut de soarta si de autoritati

De mic copil traiesc in acest sat, si pe an ce trece tot mai tare apare o tristete profunda.... Este un sat cu o asezare geografica foarte frumoasa, insa am impresia ca cineva vrea sa-l distruga.

Drumuri ... no comment, toti stiu deja; pentru copii - nimic, chiar nimic, nici macar la plimbare nu poti sa iesi. Sarmanul copil a vrut trotineta, insa cind iesim din ograda in vine sa urlu...peste tot pietris. Paralel cu drumul central, este o strada prin sat, care e considerata a doua centrala, care dupa ploaie sau primavara cind se topeste zapada e Doamne Fereste; cei care locuiesc linga strada centrala(pe unde merg camioanele) sa manince un mar sau strugur de poama direct din pom e imposibil, e plin cu praf; si cel mai important lucru - zgomotul infernal si praful produs de camioane, nu deosebesti cutremurul de un camion... o multime de case si garduri cu fisuri/crapaturi.

Suntem impreuna cu Bosernita, Stocnaia si Rezina la aceeasi primarie, insa Stocnaia si Rezina cu drumuri bune dar de noi autoritatile isi aduc aminte doar la alegeri. 
Trotuare nu avem, dar si acele care mai sunt, sunt pline de buruiene. De ce in Rezina sunt maturate strazile zilnic, dar la noi nici macar o data in luna!!!!!! Pentru ce platim impozite???

De ceva timp, in fata magazinului central, unde este o portiune mare de asfalt, stau parcate citeva camioane. Acolo unde citiva copiii se joaca zilnic, care cu bicicleta, care cu papusele, care si ce are... cum poti sa ai tupeul asta sa parchezi chiar in centrul satului???? Sa se joace copiii printre camioane....normal nu????

Si acum nu pot sa uit cum citiva ani in urma au fost lipite pe toate fantanile din vale, placute galbene care indicau norma depasita de nitrati a apei, care era de 4 ori mai mare care de 3... De unde acesti nitrati ??? de ce e o norma atit de mare??? cum au nimerit in fantani (desi toata lume stie...toti tac) si nimeni din autoritati nu a intreprins careva masuri.

Au fost multe proteste si blocari de drumuri cu pietre, chiar si batai cu soferii de camioane, la cineva chiar a fost stricat parbrizul...desi acestia nu au nicio vina, asa e traseul. Insa in zadar cu protestele...Au promis ca o sa faca un alt drum de ocolire, special pentru camioanele transportatoare de ciment, insa... liniste...

Stimati Autoritati, Stimate Simion Tatarov, spuneti-ne va rog ce trebuie sa facem ca sa fim auziti? Ca aceste camioane sa nu mai mearga prin satul Ciorna si pina la urma sa simtim si noi ca avem un gospodar..

Vezi mai multe reacţii

 

 

 

Comentarii
 

 

 

Lesan Radu Eu nu am nimic contra la drumu de ocolire ... da vorba aceia vrabia malai viseaza...sa incepem cu aceia ca pe centura de la rezina din anul 1988 nu o fost pus gram de asfalit..da voi vreti sa porniti un asa santier mare ca centura pe la Papauti.... nu-I Ciorna unicu sat din lume prin care circula camioane mari ... de ce mie nu imi place problema data toti dati vina pe camioane .atunci dar si cei din step-soci pot sa faca greva si sa faca cotitura ... si mai repede a s-o faca acolo cotitura de oarece ii loc drept dar de la uzina spre papauti is dealuri acolo trebuie de rimat si de facut serpantine

 

 

 

Костя Боровски Cind ati hotari problema ati scri ?¬タヘ♀️

 

Victor Cibotari Autoritatile recunosc numai puterea. Si ea trebuie neaparat folosita. Puterea oamenilor nemultumiti poate fi evidentiata prin proteste , iar protestele pot avea loc in diferite moduri.

 

Costea Borovschi Nui Stapin,Nui frica ,din cauza la 100 de partide

 

 

 

 

Iulia Martalog Aici as spune ca mai mult e vina noastra, a locuitorilor, ca suntem indiferenti... atita timp cit problema nu ma afecteaza - nu am treaba...

Îmi place

 ·Liuba stavinschi Numai prin solidaritate vom reuși să ne apărăm dreptul la viață și sănătate. CURAJ, NU VĂ FIE FRICĂ!.TREBUIE SĂ FIM MULȚI ȘI HOTĂRÎȚI

 

 

 

 

 Andrei Sholdea Motorul Diesel cind trage 25 tone cu 30 la ora, vrei nu vrei oricum face zgomot.

 

Lesan Radu credema daca ar fi drumu bun nu o sa fie asa zgomot ....ele acolo nu merg la deal da incetisor pe drum drept ...zgomotu ii mai mare de la remorci prin gropi..si mai repede ele o sa parcurga traseu ...da asa ele trebu sa mearga incetisor deseori se opresc din cauza gropilor ...

 

Ion Perciun Sărmana Ciorna! Din moșia ei în fiecare an se fac milioane de bănărit, dar ea rămâne doar cu colb, zgomot și distrugeri de case. Credeți-mă, eu știu ce spun. Când s-a selectat terenul pentru uzina de ciment, în a.1973, am fost membru al acelei Comisii de Stat și încă atunci se hotărâse, că drumul de la Uzină va trece pe faleză (dambă), apoi prin canion spre Țareuca. Și ... doar colbul ...

Andrian Furdui Pentru voi sa iasa principalul lumea in strada. Atunci scotetii pe toti in strada si din Soldanesti, Floresti, satele care sunt pe traseele nationale pe care circula un numae mult mai mare de camioane si cu viteza mai mare. Cind procuri o casa, sau o primesti ca mostenire, juridic poti avea pretentii la viciile ascunse. Uzina si drumul nu sunt la sigur vicii ascunse. Identificati problema reala si solutiile optime. Dorim natiune civilizata, dar o chemam in strada cu instrumente de santaj si presiune arhaica. Dle Perciun, din toti comentatorii, sunteti acel care cunoaste cel mai bine situatia si sunt sigur ca ati avut si dorinta de a solutiona ceva in timpul cit ati fost si sunteti cit de mic, dar un factor de decizie, de ce nu dati una sau mai multe solutii, propuneri, hai sa le discutam, sa le promovam autoritatilor. E usor de gasit problema, mai greu de gasit solutia.

 


Andrei Sholdea Toate solutiile se reduc la promisiuni. Primarul zice ca inca din timpurile de cind era consilier lucra si lucreaza la problema data. Si ce le ramine oamenilor sa faca? Ce a aparut mai devreme uzina sau casele de pe marginea drumului spre Ciorna? Si apoi pina a fi preluata uzina de franceji si o perioada dupa, cimentul se transporta mai mult pe calea ferata. Pe drumul de centura prin oras se plimbau doar autobuzele spre gara si masinile ce transportau marfuri pentru magazine.


Tudor Iascenco Soluţia e simplă: construcţia drumului de ocolire şi direcţionarea transportului greu pe acest drum. Este o datorie cu barbă a autorităţilor centrale şi locale în faţa comunei Rezina. De fapt, nimeni nu neagă această datorie, pentru că ea este impusă de însăşi legislaţia în vigoare. Dacă autorităţile locale ar fi dorit să soluţioneze această problemă ar fi făcut-o demult, insistând faţa de autorităţile centrale. Dar n-au făcut-o, tot hrănind populaţia cu promisiuni deşarte. În 2008 cand, săturându-se de atâtea vorbe goale, ciornenii au blocat drumul, reprezentanţii Ministerului Transporturilor declarau că terminarea construcţiei drumului de ocolire nu ar fi o problemă, dar cineva trebuie să se ocupe concret. Bani au fost şi sunt. Cu miliardul furat de guvernanţi şi oamenii lor puteau fi construite sute de asemenea drumuri.