"Podul peste Nistru e în stare normală"

  • 14 Octombrie 2017, 15:25
  • Vizualizări: 899
"Podul peste Nistru e în stare normală"

Un locuitor al orașului Rezina a semnalat la redacția săptămânalului CUVÂNTUL, cum că podul auto de peste Nistru, care face legătura între orașele Rezina și Râbnița ar avea deformații și ar fi în stare avariată. Rezineanul ne-a trimis şi această imagine cu tiruri ce staționează ore în şir pe pod aşteptând rândul la  punctul vamal Rezina-Pod, afirmând că anume aceasta ar fi cauza deteriorării podului. Pentru comentarii ne-am adresat către dl Pet-ru Bahnă, șeful sectorului Rezina al SA „Drumuri-Orhei”, în gestiunea căreia se află acest obiectiv.

Dl Bahnă ne-a relatat că podul auto de peste Nistru este o construcție specială, care face parte din drumul republican (R-20) Orhei-Rezina-Râbnița. Podul a fost construit acum vreo 30 de ani şi, conform normelor tehnice, este o construcție „tânără” or, termenul de exploatare a acestor construcții este de sute de ani.

3 ani în urmă niște pescari din Rezina la fel s-au arătat îngrijorați de starea tehnică a podului. Atunci a fost sesizat Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, care a creat o comisie de specialiști în domeniu. Comisia a examinat minuțios elementele constructive ale podului, găsindu-le într-o stare normală.

Cât privește organizarea punctului vamal în zona de protecție a podului, dl Bahnă susține că această chestiune a fost coordonată cu ÎS ”Administrația de Stat a Drumurilor”, deşi punctul 69 b) din Regulamentul circulației rutiere al RM stipulează că „oprirea mijloacelor de transport este interzisă în tuneluri, pe poduri, viaducte, rampe și sub acestea”.

Apropo, punctul 127 1a) din același Regulament stipulează că „persoanele responsabile de amenajarea, întreținerea și exploatarea drumurilor publice, trecerea la nivel cu calea ferată și altor construcții rutiere sunt obligate să mențină aceste construcții în condiții care ar garanta securitatea traficului rutier”.

Ion Perciun