Fără stăpân!

  • 20 Mai 2017, 11:49
  • Vizualizări: 231
Fără stăpân!

Concurs: ”Drumurile noastre poate vor fi reparate vreodată”

 

Nici nu știu cu ce să încep. Probabil, cu aceea cât de des noi, șoferii, care avem zilnic de condus camioane de tonaj mare pe această porțiune de 4-5 km de "drum" din or. Rezina, ne aducem aminte cu "dragoste" de responsabilii care-l "gestionează". Domnilor, este o porțiune de drum catastrofal de împânzită de gropi uriaşe, pe unde chiar și camioanele întâmpină dificultăți să circule.

 

Trebuie să găsesc alt itinerar prin acest labirint de găuri, că pe acel vechi deja tamponez marginile gropilor cu numărul de înmatriculare din față. Deacum e al doilea itinerar care îl schimb - de regulă fac asta când intuiţia profesională îmi şopteşte că am șanse să rup suspensia sau altceva. De timp nici nu mai vorbesc - îmi iau vreo 20-25 de minute acești 4-5 km, în timp ce pe un drum normal într-o oră faci 50 de km ușor. Anul trecut șoferii de trafic internațional au recurs la măsuri radicale: au condus camioanele prin centrul oraşului, pe strada 27 August. Desigur, au fost stopați și amendați pentru încălcarea regulilor de circulație, deoarece este interzis prin semnul rutier corespunzător. Șoferii au sesizat și presa locală, de caz s-au interesat și mijloacele media cu acoperire națională. A doua zi drumul și-a găsit stăpânul... şi... Şi atât!

În preajmă avem trei uzine, producţia cărora este transportată numai cu ajutorul camioanelor grele, plus avem terminal vamal, astfel că zilnic pe acest drum circulă sute de unităţi de transport şi, evident, el periodic cedează. Dar asta nu înseamnă că nimeni nu trebuie măcar să astupe gropile uriașe, iar pe timp de iarnă acest sector nu este deszăpezit și nici tratat cu material antiderapant. Achităm impozite nu mici, însă acest drum rămâne "orfan", al nimănui.

Sper că acest „strigăt în pustiu” va atrage atenția responsabililor.

P.S. Pozele prezentate la concurs arată doar unele sectoare separate, în realitate situația este mult mai alarmantă (imaginile au fost făcute noaptea, când circulaţia este cea mai anevoioasă şi stresantă).

 

Această rubrică este realizată cu suportul financiar al Ambasadei Finlandei la Bucu-reşti. Responsabilitatea pentru conţinutul materialelor publicate aparţine autorului şi nu neapărat reflectă poziţia Ambasadei.

 

Artiom Argatu

 

fara stapan 1

fara stapan 1

fara stapan 2

fara stapan 2

fara stapan 3

fara stapan 3

fara stapan 4

fara stapan 4

Fara stapan 5

Fara stapan 5

fara stapan 6

fara stapan 6

fara stapan 7

fara stapan 7

fara stapan 8

fara stapan 8