Două organizații de media cer demisia conducerii CCA

  • 18 Noiembrie 2016, 06:15
  • Vizualizări: 504
Două organizații de media cer demisia conducerii CCA

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) și  Asociația Presei Independente (API) au cerut miercuri, 16 noiembrie, demisia președintelui Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), Dinu Ciocan, și a membrilor CCA care nu au aplicat în mod corespunzător legea față de radiodifuzorii ce au încălcat prevederile Codului audiovizualului în recenta campanie electorală, prejudiciind astfel  dreptul cetățeanului la informație obiectivă.

Directorii executivi ai celor două organizații de media, Nadine Gogu și Petru Macovei, au atras atenția că în ședința precedentă a CCA, din 11 noiembrie, sancțiunile nu au fost aplicate gradual, în conformitate cu prevederile Codului audiovizualului.

 „Chiar dacă am îndemnat CCA să aibă un comportament proactiv în campania electorală şi să apere dreptul cetăţenilor la informaţie onestă, instituția nu a învățat lecția campaniilor electorale trecute, abordând același comportament pasiv. Considerăm că membrii CCA care se fac vinovaţi de această stare de lucruri trebuie să-şi prezinte demisia de onoare”, a declarat Nadine Gogu.

Directorul executiv al API, Petru Macovei, a accentuat că membrii CCA se fac vinovați de neaplicarea legislaţiei audiovizuale pentru garantarea dreptului la informaţie obiectivă. „Unele televiziuni cu acoperire naţională, contrar legii, nu au organizat dezbateri pentru a informa cetăţenii despre candidaţi sau le-au organizat de dimineaţă, când nu le-a privit nimeni. Această situaţie denotă faptul că CCA nu şi-a îndeplinit obligaţiile de serviciu, iar aceste posturi parazitează pe frecvenţele care sunt un bun public al R. Moldova, nu un bun al acelor proprietari media pe care CCA îi protejează, din câte ne dăm seama”, a menționat Petru Macovei.

O solicitare oficială privind demisia preşedintelui CCA și membrilor acestei instituţii va fi depusă la CCA pe 24 noiembrie, când CJI și API vor prezenta raportul final de monitorizare a mass-media în campania electorală.